Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hírek

Egészséges életmódról, edzésről, táplálékkiegészítőkről, vitaminokról és sok minden másról olvashattok itt a legújabb tudományos eredmények tükrében.
A fermentált ételek és az egészséges életmód
Az élelmiszerek fermentációja ősi módszer, amelyet szerte a világon használnak. Ennek a folyamatnak számos előnye van, beleértve a tartósítást és az ízfejlesztést. Azonban a fermentált ételek fogyasztásának talán legfontosabb előnye az, hogy pozitív hatással lehet az egészségre. A fermentált élelmiszerek egyre népszerűbbek az egészségtudatos fogyasztók körében, és a tudományos kutatások is egyre inkább igazolják ezen ételek egészségjavító hatásait.
Szukralóz fogyasztásának hatása az inzulin-, glükóz- és glp-1 szintekre
Több kutatás is vizsgálta, hogy a szukralóz - egy népszerű édesítőszer - fogyasztása hogyan befolyásolja a vércukor-, inzulin-, és glükagonszerű peptid 1 (GLP-1) szinteket. Az eredmények vegyesek, és további kutatásokra van szükség a hatások pontos megértéséhez.
5 egyszerű módszer, hogy több vizet igyál
A megfelelő hidratáltság kulcsfontosságú egészségünk és sportteljesítményünk szempontjából. Azonban sokan nehezen tudnak eleget inni a nap folyamán. Most összegyűjtöttünk 5 egyszerű tippet, hogy hogyan ihatsz több vizet.
Az autofágia csodája
Az autofágia, egy görög szó, amely "önmagát emészt" jelent, egy sejtszintű folyamat, amely során a sejt saját felesleges vagy sérült részeit bontja le, hogy tápanyagot nyerjen és helyet hozzon létre az új sejtalkotók számára. Bár az autofágia régóta ismert jelenség, az elmúlt évtizedben a tudományos közösségben megnőtt az érdeklődés iránta. Az autofágia szerepe a sejthomeosztázis, az öregedés, az immunrendszer és a betegségek kezelésében folyamatosan kutatott terület.
A hatékony izomnövekedés titkai: 21 tanulmány elemző munkája
Az izomépítés és az edzés hatékonysága mindig is izgalmas és aktuális téma volt a fitnesz világában. 2017-ben Dr. Brad Schoenfeld és csapata egy átfogó kutatást végzett, melyben 21 tanulmányt elemeztek, hogy jobban megértsük az izomnövekedés mechanizmusait és a leghatékonyabb módszereket az izomtömeg növelésére. Ebben a cikkben bemutatjuk a kutatás eredményeit és összefoglaljuk a legfontosabb tanulságokat a maximális izomnövekedés érdekében. Továbbá, bemutatunk néhány táplálékkiegészítőt is, amelyek segíthetnek ebben a folyamatban.
Az edzésterv fontossága és a súlyzós edzés alapvető ismeretei
Az edzésterv kritikus eleme a súlyzós edzés sikeres és biztonságos végrehajtásának. Egy jól megtervezett edzésterv segít elérni a kitűzött célokat, csökkenti a sérülés kockázatát és javítja az általános erőnlétet. A következő cikkben megvizsgáljuk az edzésterv fontosságát, az alapvető ismereteket és összeállítunk edzésterveket kezdőknek és középhaladóknak. Emellett kiemeljük a táplálékkiegészítők szedésének értelmét, beleértve a GymBeam és a GAL termékeket.
Mire elég napi öt perc edzés?
A tipikus edzésidőtartam általában 45 perc és egy óra között van, dey az 5 perces edzés elegendő lehet? A kutatások azt mutatják, hogy a napi 10 perces edzés jótékony hatással van az egészségre, de mi van akkor, ha ténylegesen időhiánnyal küzdünk, és meg kell felezni ezt a rutint?
A 4-1-1 módszer: Átfogó megközelítés az izomépítéshez és az erőnléti edzéshez
A gyors ütemű edzések és rövidebb erőnléti tréningek korszakában kulcsfontosságú az egyes gyakorlatok optimális tempótartományának megtartása a hatékony izomnövekedés érdekében. A 4-1-1 módszer, amely az idő alatt feszültséget és az excentrikus leengedést hangsúlyozza, több előnnyel jár, többek között a fokozott izomrost-rekrutálás, a javuló izomállóképesség és a sérülés kockázatának csökkentése. A Vitalmind ebben a cikkben bemutatja, hogyan építhető be ez a módszer az erőnléti edzésbe, és milyen előnyökkel jár.
Mit tesz a kreatin a testünkkel?
A kreatin monohidrát egyre népszerűbb, és a fitnesz világában gyakori kérdések merülnek fel vele kapcsolatban. A legnagyobb érdeklődésre számot tartó kérdés a kreatin kiegészítők hatása a testünkre. A kognitív előnyöktől kezdve a kreatin előtti és utáni változásokon át, a kreatin negatív hatásai és a folyamatos kreatinbevitel növelése az atlétikai teljesítményt. Nézzük meg részletesebben, mit tehet valójában a kreatin a testünkkel.
A legmagasabb fehérjetartalmú ételek a mindennapi étrendben
Az egészséges étrend egyik kulcsfontosságú összetevője a fehérje, amely hozzájárul az izmok építéséhez, javítja az erőnlétet és segíti a sejtek regenerálódását. A fehérjében gazdag ételek fogyasztása különösen fontos az aktív életmódot folytatók számára, de mindenki számára előnyös lehet. Ebben a cikkben bemutatjuk a mindennapi ételek közül azokat, amelyek a legmagasabb fehérjetartalommal rendelkeznek, és megadjuk az adatokat is, hogy könnyen összehasonlíthasd őket.
A placebo lehet a segítség az edzésednél, fogyásodnál és egészséged nél is
A placebo hatás egy érdekes jelenség, amely az orvostudományban régóta ismert. Ez a hatás azt jelenti, hogy a betegek javulást tapasztalnak tüneteikben, egészségi állapotukban vagy érzéseikben, még akkor is, ha nem kapnak valódi gyógyszert vagy kezelést, pusztán azért, mert úgy hiszik, hogy kapnak valamilyen hatékony terápiát. A placebo hatás az edzésben, fogyásban és az általános egészségben is szerepet játszik. Vizsgáljuk meg, hogyan hat a placebo hatás ezekre a területekre és hogyan használhatjuk ki a javulás érdekében.
Cirkadián ritmus és az étkezés időzítésének fontossága
A testünk cirkadián ritmusa, vagyis a belső biológiai órája, számos élettani folyamatot szabályoz, mint például az alvást, az ébrenléti állapotot, az emésztést és a hormonális aktivitást. Az egészségesebb életmód érdekében érdemes figyelembe venni a cirkadián ritmust, és az étkezéseket a nap aktívabb szakaszához igazítani.
Izomépítés, létezik a Hardgainer vagy rossz edzés miatt nem fejlődsz?
A természetes izomépítés népszerűsége az elmúlt években jelentősen nőtt, ahogy egyre többen ismerik fel az egészséges életmód és a megfelelő táplálkozás fontosságát. A testépítésben, a sportban és az általános egészségben érdekeltek számára a fehérje, vitamin és kreatin táplálékkiegészítők elengedhetetlenek lehetnek. Ugyanakkor vannak, akik nehezen építenek izmot – ők a hardgainerek –, vagy rossz edzési szokásaik, illetve alvási problémáik akadályozzák a fejlődésüket. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogyan segíthetnek a táplálékkiegészítők ezen problémák kezelésében.
Böjt és időkorlátos étkezés: A zsírvesztés és az egészség titkainak feltárása
Az optimális egészség és fogyás elérése érdekében számos táplálkozási stratégia jött létre, közülük az egyik a böjt. A böjt és az időkorlátos étkezés az utóbbi években egyre népszerűbbé vált, sokan a zsírvesztésüknek és az egészségük javulásának ezen gyakorlatokat tulajdonítják. Ez a cikk a böjt mögötti tudományba merül, vizsgálja annak hatását a zsírvesztésre és a lehetséges egészségügyi előnyökre.
A napi egyszeri étkezés: előnyök és hátrányok
Az egyszeri napi étkezés, más néven OMAD (One Meal a Day), egy étkezési módszer, amelyben a résztvevők csak egyszer étkeznek egy 24 órás periódus alatt. Ez a módszer számos előnyt kínálhat, de vannak hátrányai is. Ebben a cikkben bemutatjuk az egyszeri napi étkezés előnyeit és hátrányait, hogy segítsünk abban, hogy eldöntsük, megfelel-e ez a módszer az egyéni céljainknak és igényeinknek.