Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hírek

Egészséges életmódról, edzésről, táplálékkiegészítőkről, vitaminokról és sok minden másról olvashattok itt a legújabb tudományos eredmények tükrében.
A böjt alatti kardió hatása a zsírégetésre: Mitől jobb?
Számtalan információ, tipp és trükk terjed a fitness közösségen belül a tökéletes zsírégetési stratégiával kapcsolatban. Az egyik ilyen gyakori tanács, hogy reggel, éhgyomorra végezzünk kardió edzést, mivel azt állítják, hogy ez a módszer hatékonyabban égeti el a zsírt, mint a teljes gyomorra végzett edzés. A kutatók már évek óta vizsgálják ezt a témát, de vajon mit mutatnak az eredmények? Tényleg jobb a böjt alatti kardió?
Nyújtás a rugalmasság és általános egészség támogatásáért
Az életkor előrehaladtával a testünkben levő ízületek és végtagok mozgási tartománya természetesen csökken. Az emberi test rugalmassága kulcsfontosságú szerepet játszik az optimális életminőség fenntartásában. A 20 és 49 év közötti korosztályban a rugalmasságunk mintegy 10%-kal csökken minden évtizedben[^1^]. Azonban a rugalmasság ezen csökkenése nem elkerülhetetlen. Kutatások kimutatták, hogy egy következetes nyújtási rutinnal javítható a végtagok és ízületek mozgási tartománya, vagyis növelhető a "rugalmasság"[^2^]. Az alábbiakban a nyújtás és annak egészségjavító előnyeinek fontosságát vizsgáljuk meg, majd kitérünk a statikus nyújtásra, a PNF nyújtásra és az antagonista izomcsoportokra.
Sütőpor a sportteljesítmény-fokozó
A sütőpor, a jól ismert, szerteágazó felhasználású háztartási segédeszköz, újra a középpontba kerül. Ezúttal nem sütemények, tisztítószerek vagy házi praktikák kapcsán, hanem mint potenciális sportteljesítmény-fokozó.
Szálkás mellizom építése

Sok edzőterembe járó ember küszködik a mellizom fejlesztéssel, ami általában három fő okra vezethető vissza:

  1. Az egyoldalú ragaszkodás a fekvenyomáshoz.
  2. Az ego által vezérelt súlyemelés: a súly növelése a mellnövekedés helyett.
  3. A hiányos izom-agy kapcsolat.
Hét szabály, ha izmot akarsz építeni
Az ellenállásedzéssel kapcsolatban számos kutatás született, amelyek az izomépítést tudományos folyamatként értelmezik. Az izomépítéshez meg kell értened az izomtömeg növelésének és a testi szimmetria fejlesztésének alapvető elveit.
Rotátor Köpeny Sérülések: Megelőzés, Kezelés és Természetes Gyógymódok
A rotátor köpeny, vagy vállforgató köpeny, az a négy izomból és azok inaiból álló csoport, amelyek a vállízület körül helyezkednek el. Ez az izomcsoport stabilizálja a vállízületet, és lehetővé teszi a kar különböző mozgásait. A rotátor köpeny sérülése gyakori a sportolók, különösen a  tenisz, erőemelés  és úszás sportágakban, valamint azoknál, akiknek munkája vagy tevékenységei gyakori és ismétlődő vállmozgást igényelnek.
Zsírégetők: Hatékonyságuk és Természetes Alternatíváik
Az elhízás a modern társadalom egyik legnagyobb problémája. A fizikai inaktivitás és a túlzott kalóriabevitel kombinációja elhízáshoz vezethet, ami különböző betegségek, mint a szívbetegség, a cukorbetegség és a rák kialakulásának kockázatát növeli. Sokan fordulnak a zsírégetők felé, abban reménykedve, hogy ezek a termékek segítenek nekik megszabadulni a felesleges kilóktól. De mennyire hatékonyak ezek a termékek valójában? És lehetséges-e helyettesíteni őket természetes élelmiszerekkel? Ebben a cikkben megvizsgáljuk ezeket a kérdéseket.
Gyorsítsd fel az edzések utáni izomregenerációt

Testünk különböző módon bánik az elfogyasztott tápanyagokkal különböző időpontokban, így azáltal, hogy edzések után bizonyos tápanyagokat viszel be, javíthatod a teljesítményed, az izomnövekedést és gyorsíthatod az általános regenerációt. Természetesen az edzés utáni táplálkozás célja a kimerült glikogén raktárak újratöltése, a fehérjelebontás csökkentése és a fehérjeszintézis növelése.

Azonban, ha az edzés utáni regenerációt kizárólag táplálkozással hozod összefüggésbe, nagy valószínűséggel kihasználatlanul hagyod azt a lehetőséget, hogy jelentős izomnövekedést indíts el. Olvasd el ezt a cikket, és tanuld meg, hogyan fejlődhetsz nagyobbra és erősebbre kevesebb idő alatt néhány egyszerű technika segítségével!

Hogyan építs nagyobb mellizmokat?
Nagy és formás mellizmokat építeni nem könnyű feladat,a lapos mellizmokkal való küzdelem és mellizmok növelése érdekében kövesd ezeket az edzési tippeket.
Prebiotikumok és probiotikumok: Az egészséges bélflóra és a sportteljesítmény támogatása
A prebiotikumok és probiotikumok az egészség számos aspektusát támogatják, beleértve az emésztőrendszer egészségét, az immunrendszer erősítését és a tápanyagok felszívódását. Az utóbbi években egyre több kutatás foglalkozik a pre- és probiotikumok szerepével a sportteljesítményben. Nézzük meg, hogyan támogathatják ezek az élelmiszerek és táplálék-kiegészítők az aktív életmódot folytatók egészségét és teljesítményét.
A tojás
A tojás már régóta ismert és népszerű az aktív életmódot folytatók és a sportolók körében. Egyetlen élelmiszerben ritkán találkozunk olyan sokoldalú tápanyagforrással, amely számos előnnyel jár a sportteljesítmény szempontjából. De vajon pontosan milyen szerepet játszik a tojás a sportban? Ezt vizsgáljuk meg a tudományos kutatások fényében.
Céltudatosság a sportban
A sportsikerek sokszor lenyűgözőek, legyen szó egy maratonfutó kitartásáról, egy futballsztár fantasztikus góljáról vagy egy úszó világcsúcsának megdöntéséről. Mindezek mögött azonban nem csak tehetség, kemény munka és kitartás, hanem célok és célkitűzések is meghúzódnak. De vajon tényleg annyira fontosak a célkitűzések a sportban? A tudományos kutatások ezt állítják.
Kollagén szerepe, felszívódása és használatának előnyei

A kollagén az emberi szervezetben a leggyakrabban előforduló fehérje, amely megtalálható a bőrben, izmokban, csontokban és ízületekben. Fontos szerepet játszik a szövetek rugalmasságának, rugósságának és szilárdságának biztosításában. Ahogy öregszünk, a szervezetünk természetes kollagéntermelése csökken, ami a bőr öregedéséhez, az ízületek kopásához és a csontsűrűség csökkenéséhez vezethet.

Tejsavó Fehérjék: Testépítés, Regeneráció, Egészséges Életmód
Az egészséges életmód és a jóllét nem korlátozódik azokra, akik órákat töltenek a konditeremben.  Az egyik legfontosabb, és talán a legnépszerűbb sporttáplálék-kiegészítő a tejsavó fehérje. Ez a cikk bemutatja a tejsavó fehérjéket, kitér a felszívódásukra, a napi adagolásra és az előnyeikre, mindenekelőtt az egészséges életmód elősegítése érdekében.
Az alkar edzése
Az alkar edzésekor fontos, hogy óvatosan és tudatosan végezzük a gyakorlatokat, hogy elkerüljük az ínhüvelygyulladást. Az alábbiakban egy olyan edzésprogramot találsz, amely kifejezetten az alkar izmainak erősítésére összpontosít, minimális sérülési kockázattal: