Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Életmód

2023. 07. 04. 16:20:49
Az Omega-3 zsírsavak leggazdagabb forrásai
Az amerikai Szív Szövetség adatai szerint, ha heti kétszer beiktatsz étrendedbe omega-3 zsírsavakban gazdag halat, jelentősen javíthatsz szív- és érrendszeri egészségeden, csökkentve a szívbetegség és a stroke kockázatát. Sokan elsősorban a tonhalra és a lazacra gondolnak, mint az omega-3 zsírsavak forrásaira, azonban legújabb kutatások szerint a legtáplálóbb tengeri ételek valójában a kisebb halakból és kétféle puhatestűekből, mint például a kagylók és a feketerákok származnak.
2023. 06. 14. 10:08:57
Öt lépés a mozgásszervi fájdalom enyhítésére
A felnőttek jelentős részénél előfordul valamilyen mértékű mozgásszervi fájdalom, ami a csontokat, ízületeket, szalagokat, izmokat és inakat érinti. Az ilyen fájdalom akut formában is jelentkezhet, hirtelen fellángolva, de hosszan tartó, krónikus állapotként is fennállhat.
2023. 06. 13. 13:47:49
Hyperextenzió megértése, megelőzése és kezelése
A hyperextenzió a testünkben található ízületek extrém kihajlását jelenti, amelyek során az adott ízület normál mozgástartományán túl nyúlnak vagy hajlanak. Ezt a jelenséget általában az okozza, hogy az ízületet összekötő szalagok és ínszalagok túl nagy erő hatására túlnyúlnak. Az ízület ilyen erőltetett mozgása potenciálisan károsíthatja a szöveteket és elszakíthatja a szalagokat, amelyek az ízület stabilitását fenntartják.
2023. 06. 11. 08:59:17
Taurin: A hosszú és egészséges élet forrása lehet?
A taurin, egy olyan aminosav, amely húsban, halban és tojásban található, életbevágóan fontos lehet az immunrendszer egészségének, az idegrendszer működésének és az energiatermelésnek fenntartásában. Egy új kutatás alapján úgy tűnik, hogy a taurin hiánya felgyorsíthatja az öregedési folyamatokat, míg a megfelelő mennyiségben történő pótlása lassíthatja azokat, sőt, akár az élettartamot is növelheti.
2023. 06. 07. 08:16:00
Dopamin Szabályozás és Motiváció Növelés
A dopamin  mely szorosan kapcsolódik motivációs érzésünkhöz, segítve a fókusz mélységét, és csökkentve a cselekvési küszöbünket konkrét célok felé. A dopaminnal kapcsolatban a legkönnyebb úgy gondolkodni, hogy magasabb dopaminszint esetén figyelmünket a külső célokra összpontosítjuk - azokra a dolgokra, amelyeket akarunk - és motiváltak vagyunk azok elérésére. Ezzel szemben a szerotonin nem annyira a „vágyakozással”, mint inkább a jelenlegi jólléttel van összefüggésben. Ezek természetesen általánosítások, de mindenképpen pontosak. A dopaminszintek jelentősen befolyásolják életünk észlelését, érzelmeinket, és azt, hogy mennyire érezzük magunkat képesnek - alacsony dopaminszint mellett motiválatlanná válunk, kevesebb örömet lelünk a tevékenységekben és fizikailag is fáradtnak érezzük magunkat. Ez a cikk részletezi, hogyan kezelhető a dopamin szint a motiváció növelése érdekében.
2023. 06. 05. 17:37:16
Nyújtás a rugalmasság és általános egészség támogatásáért
Az életkor előrehaladtával a testünkben levő ízületek és végtagok mozgási tartománya természetesen csökken. Az emberi test rugalmassága kulcsfontosságú szerepet játszik az optimális életminőség fenntartásában. A 20 és 49 év közötti korosztályban a rugalmasságunk mintegy 10%-kal csökken minden évtizedben[^1^]. Azonban a rugalmasság ezen csökkenése nem elkerülhetetlen. Kutatások kimutatták, hogy egy következetes nyújtási rutinnal javítható a végtagok és ízületek mozgási tartománya, vagyis növelhető a "rugalmasság"[^2^]. Az alábbiakban a nyújtás és annak egészségjavító előnyeinek fontosságát vizsgáljuk meg, majd kitérünk a statikus nyújtásra, a PNF nyújtásra és az antagonista izomcsoportokra.
2023. 06. 05. 16:20:49
Az Egészséges Bélflóra Alakítása
Az emberi szervezetben található mikroorganizmusok, más néven mikrobiota, kritikus szerepet játszanak egészségünkben. A mikrobiota a szájban, a torokban, a gyomorban, a belekben, a bőrön, a szemben és az orrban is jelen van, és elengedhetetlen az immunrendszer, az agy és a hormonrendszer egészségéhez (1).
2023. 06. 05. 06:00:00
Napfény: A természetes energiabomba
A napfény ereje a napirendünk elengedhetetlen része, hatásai egészségünkre és teljesítményünkre is kiemelkedő. A VitalMind öt fontos alapelvén - alvás, mozgás, tápanyagok, napfény és társas kapcsolatok - belül ezúttal a napfény szerepére fókuszálunk.
2023. 06. 04. 08:55:23
Munkahelyi produktivitás növelése: 5 tudományos alapú lépés
Munkahelyi teljesítményünk növelése érdekében számos faktort figyelembe kell vennünk. Ebben a cikkben azon stratégiákra összpontosítunk, melyek munkakörnyezetünk hatékonyabbá és egészségesebbé tétele érdekében használjuk. Mindezek a tanácsok tudományos kutatásokon alapulnak, és mindannyian saját munkahelyünkön alkalmazhatjuk őket.
2023. 06. 04. 08:37:30
Alvásra Fel! - Hogyan aludj jobban és egészségesebben?

Köszöntünk a VitalMind weboldalán, ahol folyamatosan megosztjuk veled az életminőséged javítását célzó tudományosan alátámasztott információkat és praktikus tanácsokat.

Ebben a cikkben a testünk egyik legfontosabb funkcióját, az alvást vesszük górcső alá, és olyan tippeket és technikákat mutatunk be, amelyek segítenek javítani az alvás minőségén.